Esimesed pakendid – pakendite tähtsus ja tellimise protsess
Ma rääkisin eelnevates postitustes, kuidas ma disainisin seda toodet kevadest sügiseni ja sel perioodil ma keskendusin ainult sellele, et panna Photoshopis kokku minu esialgne nägemus sellest tootest. Kuigi ma paralleelselt mõtlesin oma peas ka nimele, logole, pakendile, siis lõplikult ma ei suutnud sel ajaperioodil veel midagi paika panna va logo. Logo idee on mul olnud kohe algusest peale paigas, kuid tahtsin lasta logo disainida mõnel profesionaalsemal disaineril. Logo on niivõrd oluline brändi osa, mistõttu tahad, et see oleks võimalikult hästi tehtud. Kui logo idee oli olemas, siis pakendite puhul mul valitses peas tühjus. Ma isegi ei teadnud, kust alustada ning mida ma täpselt tahan. Terve see toode oli selleks hetkel veel väga lahtine minu peas ning mõtted muutusid väga kiiresti.
Ma olen väga palju muutnud oma arvamust pakendite osas võrreldes sellega, mis ma arvasin vanasti. Minu jaoks ei ole pakend olnud kunagi faktoriks, mis paneb mind toodet ostma, kuid see defineerib minu jaoks, mis ettevõtte toodet ma ostan. Teatud ettevõtte tooteid ma usaldan rohkem ning pakendil olev logo, värvid, disain annab brändile identiteedi, mis muudab brändi äratuntavaks. Ma ei usu, et inimesed otsustaksid ainult pakendi põhjal, kas toodet osta, kuid hästi disanitud toode jääb paremini silma ning seda ettevõtted tahavadki. Inimeste ostukäitumised on erinevad, aga kui ma võtan ennast näiteks, siis ma olen väga kalkuleeritud ostja. Mulle meeldib teha toodete puhul eeltööd ja üritan teatud toodete puhul ennast eelnevalt kurssi viia, et mul oleks ülevaade sellest, mida ma ostan. Kui ma näen pakendil äratuntavat logo, siis see aitab vahel paremini otsustada, kuna teatud arvamus brändist on juba kujunenud. Ma ei taha lasta mõjutada ennast ainult pakendi disainist või müügimehe jutust, kuna ei tea ju, kas see toode on ka päriselt hea või mitte. Iga ettevõte kiidab oma toodet, mistõttu mulle meeldib kuulata, mida teised inimesed arvavad, kes selle toote ostnud või lugeda arvustusi selle toote kohta.
Väga palju ostan ma asju üldse internetist, kuna minu arust leiab internetist mistahes toote soodsamalt, kui see on poeriiulil, kui just mingi hea kampaania või pakkumine ei ole. Riideid ma väga ei julge internetist tellida –ei saa selga proovida, ei tea kui kvaliteetne see on ja üleüldse minu jaoks ei kaalu see odav hind seda riski üle, et pärast mulle ei meeldi või ei sobi. Mingi odavaid t-särke võib tellida, aga kallimat küll mitte. Riided on ainuke asi, mille puhul ma teen poes veidi impulss oste, sest kogemused on näidanud, et kui kohe ei osta, siis pärast jääd ilma ja rohkem samasugust ei leia. Muidu on ja üpris haruldane, et ma läheks poodi ja kulutaks kogemata 50 eurot ära – üldiselt ma üritan ikka silma peal hoida oma kulutustel ja enamasti ostan seda, mida vaja. Seetõttu mulle ei meeldi niisama poodides ka käia kui ma tean eelnevalt juba, et mul midagi otseselt vaja ei ole. Kui ma kuhugi poodi lähen, siis ikka konkreetse sooviga sealt midagi osta või leida.
Pakendite teema juurde tagasi tulles, siis nagu ma ütlesin ma olen oma arvamust palju muutnud ja mõistnud pakendite tähtsust. Kui ma alguses selle projektiga alustasin, siis mul ei olnud plaanis seda teha nii suuremahuliselt. Ma mõtlesin algul, et ma disainin paar asja valmis, panen need valgesse karpi ja müün maha. Samas tekkis koguaeg tahtmine teha seda paremini ja paremini, mistõttu mõistad, et selline asi ei tule välja. Alguses võib mõelda, et jh teen toote kiiresti valmis, aga kui sa panustad sellesse oma aega ja raha, siis seda suuremaks ideed kasvavad ja seda rohkem tahad endast anda. Vähemalt mul oli nii – see oli nagu lumepall, mis ma panin eelmise aasta alguses oma peas keerlema ja see keerleb aina suuremaks. Ma ei ole veel esimestki toodet valmis saanud, kuid vaikselt mõtlen oma peas juba, kuidas tuleks seda brändi edasi arendada ning mis suunas liikuda. Kvaliteet on minu jaoks väga tähtsal kohal. Iga detail toote juures näitab ettevõtja suhtumist asjadesse, mistõttu ma ei saanud suhtuda ka pakendisse ükskõikselt, kuna see väljendab minu brändi ja ettevõtet.
Poes ringi käies tahab iga ettevõte, et nende toode just silma jääks, kuid mida mõtleb tarbija kui näeb mitmeid sarnaseid tooteid endale vastu vaatamas? Lauamänguge sektsioon on ausalt öeldes väga kirju ning kui ma hiljuti sattusin Brain Gamesi, et valida sõbrale sünnipäevaks kingitus, siis ilma teenindaja abita ma poleks seda suutnud. Neid mänge oli sadu, mille seast valida ja need kõik tundusid nii sarnased. Tarbija tahab saada tavaliselt parimat ning vahel kasutatakse selleks teise inimese abi, vahel mängib rolli brändi tuntus ja populaarsus, vahel toote värvid ja disain või tuleb mingi reklaam meelde, mida mõned nädalad tagasi kuuldi. Inimesed hakkavad asju omavahel seostama ning valivad toote, mis nende arust on kõige parem või siis vastab nende hinnaklassile. Mida rahulolevam on klient seda lojaalsem ta on. Ma muidu väga ei usalda müügimehi, kuid seal Brain Games poes kui see tüüp ütles mulle, et ta on ise mänginud 90% ulatuses neid mänge, siis ma tõesti usaldasin tema arvamust ja enne lõplikku ostu veel küsisin üle, kas te seda soovitate. Parim teenindus on minu meelest, kui teenindaja ei ole pealetükkiv, kuid aitab alati, kui küsida abi.
Järgnevalt tuli mõelda sellele, et kuidas ma enda toodet pakendama hakkan. Kuigi minu toode esialgu poeriiulitele ei lähe, siis sellest hoolimata on pakend minu toote puhul niivõrd oluline, kuna klient avab seda pakendit terve mängu vältel. Nagu ma rääkisin esimeses postituses, siis see pakend on üles ehitatud kihtidena ning neid kihte võib eemaldada mängu käigus. Inimestele meeldib uusi asju avada nt kingipakkide avamine või unboxing videos youtubes. Andes inimestele meeldejääva kogemuse pakendi avamisel on minu arust suur pluss juba ettevõttele. Ma ei räägi pakendist, mis on kümne teibi ja kaheksa klambriga kinni ja mis lihtsalt ajab närvi, vaid pakend, mille avamine on nauding. Kui ma seisin fakti ees, et ma olen pool aastat disaininud üht toodet ja nüüd oleks vaja mõelda selle pakendamise peale, siis mida mina üldse tean pakenditest? – Mitte midagi. Kuhu ma pöördun, kuidas ma seletan, palju pakendid üldse maksavad –mis on Fefco kataloog? Tol hetkel ma ei teadnud, mul oli näpus ainult üks googlest otsitud pilt minu soovitud pakendist ning hakkasin erinevatele ettevõtetele meile saatma, et uurida pakendamise võimalustest.
Ma mõtlesin, et ma tellin esialgu 20 pakendit prooviks ja väga suurt tellimust kohe sisse ei anna. Mul ikka tegemist startup ettevõttega, ei julge kohe suurt kogust tellida. Eelarves oli ilusti paika pandud – pakend 3.50€ – üle selle juba liiga palju. Esialgu ma mõtlesin, et ma saan terve toote ühest kohast, läksin Ecoprinti kohapeale jutule, ütlesin, et mul läheb vaja 20 pakendit, nii palju seda ja toda – ühesõnaga kõike, mida mu mäng eeldas ja jäin hinnapakkumist ootama. Mul pidi suu lahti jääma – 20 toodet tervikuna oleks mulle maksma läinud 869€. Siis ma mõistsin, et targem on tellida eraldi. Järgnevalt kirjutasin erinevatele ettevõtetele ainult sooviga tellida pakend. Ühesõnaga see, et mingi suvaline Karl tuleb oma eraisiku meililt sooviga 20 pakendit tellida teadmata, mida ta täpselt tahab – mind ei tahetud jutulegi võtta. Mõni isegi ei suvatsenud vastata ja teised ütlesid kohe ära, et nii väikses koguses ei saa. Ma olin siis mõtetega seal, et heaküll 100 on minu piir ja võtan hinnapakkumised selle koguse kohta. Siis hakkas tulema 100 pakendit ühe tk hind 8.95€ +KM, 6.95€ + KM. Mhm eelarve 3.50€ rohkem kui kahekordselt lõhki. Ma mõtlesin, kuidas see võimalik on, mis ma peaks enda toodet 50€ müüma hakkama, kui ma sellise hinnaga pakendid endale tellin. Heaküll 300 pakendit – 6€ tk, 500 pakendit – 4.50€ tk, 800 pakendit – 3.50€ tükk – LÕPUKS, ei ei ära hõiska 3.50€ + KM. Ausalt ma vahel hoidsin pead kinni ja mõtlesin, mida ma teen, sest pakendi kogusega kasvas ka summa, mida ma pean korraga välja käima. Ma olin pool aastat selle idee nimel tööd teinud ja ma ei saanud seda nurka visata. Õnneks õppisin seda, et mu pakendi nimetus oli Fefco 427 ning enam ei pidanud pilte saatma, et enda soovi kirjeldada vaid piisas sellest. Fefco kataloog on siis lihtsustatult ametlik rahvusvaheline pakendite kataloog. It’s something.
Mis seal ikka, kirjutasin järgmisele ettevõttele ja otsisin edasi, aa miinimumkogus 1000tk? Normaalne, ma mõtlesin, et päris kiiresti sai minu 20-st pakendist 1000. Tol hetkel ma juba leppisin selle faktiga, et 20 ei ole mõtet tellida, kui ma tahan mingitki äri enda tootest luua. Me suhtlesime sama ettevõttega edasi ning see inimene kellega ma suhtlesin oli äärmiselt sõbralik ja meeldiv inimene. Mul oli väga palju küsimusi, kuid ma sain kõigile oma küsimustele vastused ja minuga oldi väga kannatlikud – lisaks sellele tehti mulle sealt parim pakkumine. Lõppkokkuvõttes ma tellisin oma pakendid sellisest ettevõttest nagu selleks on Ecobox OÜ (www.pakendid.ee). Ma olin küll klient, kes küsis väga palju enne kui tellis, paar kuud vähemalt, kuid selle ettevõtte poolne vastutulelikkus ja abivalmidus ja hind oli see, mis pani mind lõpuks tellima. Mul oli palju muret, kas minust saadakse ikka aru, kuidas need vahelehed sinna vahele tulevad, mistõttu ma käisin veel kohapeal neid detaile üle rääkimas. Seal anti mulle idee, et ma võiksin teha vahelehed lukustus süsteemiga, mis tagab selle, et need ei tuleks lahti ja oleks kindlalt kinni. Kokkuvõttes oli kliendikogemus väga positiivne.
Lauamängude puhul on pakendi tähtsus palju olulisem, kuna pakend on esimene asi, mida klient näeb ja katsub. Ma tahan näidata üht pilti, mis illustreerib hetkel poodides olevat lauamängude sektsiooni.
Milline toode teile siit kõige rohkem silma jääb? Mulle tundusid kõik sarnased. Järgmine küsimus oli, et kuidas teha enda toode nende seast eristuvaks? Pakendi disainiga aitas mind loomulikult see isik, kes on mind terve selle toote vältel disainiga aidanud ning ta mõtles välja väga huvitava disaini pakendile. Algne disain, mis ta saatis nägi välja selline.
Mulle endale meeldis see väga, kuid samas mul oli ka sõpru, kes arvasid, et see liiga keeruline või liiga tume. Inimeste arvamused on erinevad, siin ei ole midagi teha ja kui leidub neid kellelele meeldib, siis leidub ka neid kellele ei meeldi. Kuigi mulle see disain meeldis, siis teatud asjad olid, mida ma soovisin muuta. Ma ise arvasin, et logo võiks olla värviline ning seda kinnitasid ka teised. Kui lõppversioon oli valmis, siis sai see saadetud Ecoboxile, et saaks asja vaikselt juba töösse anda. Kuna Ecobox kasutab Pantone värve pakendil, siis pidin ka õiged värvid oma tootele leidma. Kuigi logost sai tehtud veidi heledam versioon, kuna see sobis tumedale taustale paremini, siis külgedele ja laburündile valisin ma värvi mitu päeva. Siinkohal ma mõistsin kui detailne inimene ma ikka olen ja kui tähtis ja oluline see üks värvivalik minu jaoks oli. Kuigi üldine toon oli paigas pidin siiski valima selliste värvide seast sobiliku.
Ma vaatasin neid värve mitu õhtut kodus ja mida rohkem ma vaatasin seda rohkem segadusse need värvid mind ajasid. Eriti kuna ma teadsin, et trükitult võivad need toonid olla hoopis erinevad kui mul siin arvutiekraanil. Ma ei tahtnud mingeid üllatusi, mistõttu tahtsin ma oma valikus olla kindel. Kuna Ecoboxi tehas asub Kohilas, siis sõitsin ma üks päev spetsiaalselt sinna, et tutvuda prinditud värvikaartidega. Siiski vaatan seal kolme värvi ja mingi 15 min lihtsalt istud ja mõtled ja ei suuda valikut teha. Tegin värvikaartidest pildid, läksin koju ja mõtlesin edasi. Nii pisikene asi, aga ma mõtlesin seda päris tükk aega. Alati kui ma pean midagi otsustama, siis ma tahan olla veendunud, et see on läbikaalutud otsus ja ei otsusta midagi kiirustades. Tuleb anda aega mõelda ja lõppkokkuvõttes sa leiad enda jaoks selle parima valiku. Igatahes sain tellimuse sisse antud ja ei jäänud muud üle kui jäin pakendeid ootama. 15.05.19 sõitsin pakenditele järgi. Kokku 318 kg. Siin nad on
Minu vanast toast, kus ma kunagi elasin sai tehtud korralik ladu, kuid arvatavasti tassin selle hunniku mingi aeg endale korteri, magamistoas mul juba praegu üks riiul igast asju täis :D. Aga jh nii ta on – mäng tuleb ainult veel ära komplekteerida ja siis on kõigil teil võimalik see endale soetada :).